אסייתי, מוקפצים, מתכונים

בקר חריף מתוק

35 דקות | בינוני | כשר| 3 סועדים

זה לא חדש שאני סאקרית של מוקפצים בכל הצורות הצבעים והמינים, אחד המוקפצים האהובים עליי הוא מוקפץ בקר, במוקפץ בקר אני בדרך כלל משתמשת בשייטל, שייטל הוא בשר רזה, רך וממש נוח להכנה מהירה .

השילוב של רוטב חריף ומתוק עם בקר הוא שילוב מנצח מבחינתי לא צריך יותר מאיזה ירק אחד , בקר ורוטב פגזי כדי להגיע למנה אסייתית מנצחת.

יש כמה דברים חשובים מבחינתי במוקפץ הזה ובמיוחד בעבודה עם רצועות בקר מוקפצות:

אני תמיד מצפה את הבקר בקורנפלור ונותנת לו טיגון מראש, כך אני שומרת על העסיסיות שלו מבפנים ועדיין מרוויחה את הפריכות והשחימות שלו מבחוץ.

הטיגון של רצועות השייטל מראש הוא ממש קצר והוא נועד רק לסגירה של הבקר ולא לטיגון או בישול מלא שלו, אז שימו לב לטגן ממש בקטנה ולהוציא.

דבר נוסף וחשוב באירוח כשאני מחליטה להגיש מנת מוקפץ, אני מכינה מראש הכל, את רצועות הבקר המטוגנות, את כל החיתוכים , וכמובן גם את הרוטב מערבבת בקערה ומכינה מראש, ואז כשאני רוצה להגיש לאורחים את המנה חמה ישר מהווק אני רק מכניסה לווק בשלבים מקפיצה ומגישה .

מה שמביא אותי לדבר על עניין הווק, אם אתם אוהבים אוכל אסייתי ובדגש על מוקפצים למיניהם, אני מפצירה בכם לקנות ווק, אחד גדול ודק, הווק הוא סופר נוח לעבודה מכמה סיבות:

  1. הוא גדול ומכיל את כל כמות הנודלס או המוקפץ.
  2. נוח לערבב בו כמות גדולה.
  3. הווק הוא דק מה שגורם לחום לחדור אליו בטמפרטורה גבוהה יותר, המטרה במוקפץ היא להקפיץ הכל מהר ולהגיש טרי ופריך ולא לבשל את המנה ולהגיע למצב שהמרכיבים בה הופכים לרכרוכים ורכים.

מצרכים:

  • 500 גרם שייטל חתוך לרצועות דקות

  • 3 כפות קורנפלור

  • 1 כף פלפל שאטה מיובשים קטנים (אפשר גם בלי או פחות, למי שלא אוהב חריף)

  • 3 שיני שום טריות פרוסות

  • ¼ כוס בוטנים גרוסים

  • 3 כפות שמן צמחי

מצרכים לרוטב חריף מתוק:

אופן ההכנה:

  1. נערבב את כל מרכיבי הרוטב המתוק ונניח בצד בקערה.
  2. בקערה נפרדת נערבב את רצועות השייטל עם 3 כפות קורנפלור כך שכל רצועה תיהיה מצופה בקורנפלור.
  3. בווק או מחבת עמוקה נחמם את השמן ונקפיץ על אש גבוהה את הרצועות שייטל המצופות דקה מכל צד ככה שהן יטוגנו טוב מכל הצדדים, נוציא לצלחת ונניח בצד.
  4. .באותה המחבת נטגן למשך 20 שניות את השום והפלפל שאטה (אפשר להוסיף עוד מעט שמן אם לא נשאר), נחזיר למחבת את רצועות השייטל שהפקצנו קודם, נקפיץ עוד דקה, נוסיף את הרוטב ונמשיך להקפיץ עוד 5 דקות עד שהרוטב מסמיך והופך לדביק (אם זה קורה בפחות מחמש דקות זה גם בסדר), נוציא נגיש בקערה ונפזר מעל בוטנים גרוסים בשפע.

טיפים והסברים:

  • לכל סוגי מוקפצי הבקר אני תמיד בוחרת בשייטל, שייטל הוא נתח רך ורזה שמאוד מתאים לבישול קצר ולמוקפצים (הוא לא מתאים לבישול ארוך, יש לו נטיה להתייבש מהר) ויש לו טעם חזק שמתאים בול למנות מהמטבח האסייתי.
  • כדי שהשייטל לא יתייבש לי, יהיה צמיגי ולא נעים לאכילה, אני נעזרת בקורנפלור, אני מצפה את השייטל בקורנפלור בעצם כדי שהוא יעזור לי להשאיר את הבשר עסיסי רך ושחום, לכן לא ממליצה לכם לוותר על הקורנפלור בשום צורה, זה משדרג את המנה לגמרי.
  • בכל סוגי המוקפצים אני מכינה לי את הכל חתוך מראש בקערות כך שאני פשוט מוסיפים כל דבר בתורו להקפצה, ותוך 5 דקות בישול המנה מוכנה .
  • רוטב פטריות למוקפץ , רוטב מעולה שאני משתמשת בו כמעט לכל מוקפץ אפשרי הגרסה הלא כשרה שלו הוא רוטב צדפות שהוא לא פחות ממדהים, בכל אופן את הרטבים הללו מייבאת חברת מזרח ומערב והם מעולים.

6 thoughts on “בקר חריף מתוק

  1. זהבית הגיב:

    היי, אפשר עם סינטה במקום שייטל?

    1. Elita Ofek הגיב:

      כן בטח

  2. עדי הגיב:

    הי,
    איפה החריף?

    1. Elita Ofek הגיב:

      הפלפל שאטה

  3. מאיה טולדנו הגיב:

    היי אפשר עם עוף?

    1. Elita Ofek הגיב:

      כן

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *